راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل
اتاق پذیرایی از آن دسته فضا‌هایی است که در مرکز منزل قرار دارد. این فضا از گذشته تا به الان دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و بسیاری از افراد چیدمان و خرید وسایل آن را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. همه‌ی ما می‌دانیم که مبلمان از آن دسته وسایلی است که حدود ۶۰ درصد از زیبایی منزل شما را در بر می‌گیرد. در واقع اگر فردی وارد منزل شما شود، اولین چیزی که به چشم آن می‌خورد مبلمان است.علاوه بر این محصول طرح و رنگ مبل هم نمایانگر سلیقه و همچنین ایجاد احساس‌های مختلف در پذیرایی است. به همین علت در این وبلاگ سعی کرده‌ایم که با معرفی انواع رنگ و ویژگی‌هایشان شما را در فرایند خرید و انتخاب بهترین رنگ مبل راهنمایی کنیم. از این رو به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم:

رنگ طوسی، ترند‌ترین رنگ مبل در سال‌های اخیر

رنگ مبل طوسی در طی این ۲ الی ۳ سال از محبوب ترین رنگ‌های مبلمان و دکوراسیون منزل است. به طوری این رنگ پرطرفدار بوده که بیشتر عروس خانم ها برای خرید مبل جهیزیه آن را انتخاب می‌کنند. این رنگ کاملا خنثی بوده و به آسانی با هر محیط دلخواهی سازگار می‌شود. این ویژگی سبب شده است تا جز بهترین رنگ‌ها در مبل راحتی باشد.
از جذاب ترین ویژگی‌هایی که رنگ طوسی دارد، ست کردن آن با رنگ‌های نارنجی، سبز، سفید، مشکی و … است. در واقع شما می‌توانید با ترکیب آن چیدمان‌های منحصر به فردی را در منزل خود اجرا کنید.

رنگ مبل طوسی خود به تنهایی زیبا بوده و سبک مدرن و مینیمال را در اتاق نشیمن شما ایجاد می‌کند. ترکیب مبل طوسی با کوسن‌های سبز را تصور کنید؟ بنظر شما جذاب و دلنشین است. درست است؟

بله، شما می‌توانید با قرار دادن این رنگ در تم اصلی منزل خود و همچنین اضافه کردن رنگ‌های فرعی مانند رنگ سبز چیدمان متفاوت و خاصی را ایجاد کنید.

کرم، خاص‌ترین رنگ خنثی

از محبوب‌ترین رنگ‌ها که در صنعت مبلمان و دکوراسیون منزل غوغا به پا کرده است، رنگ مبل کرم است. این رنگ از تنالیته‌های زرد بوده و آرامش و زیبایی خاصی را در محیط شما ایجاد می کند. از ویژگی‌های آن می توان به خنثی بودن آن اشاره کرد و روشنایی زیادی را در منزل به وجود می‌آورد.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که برای چه سبکی این رنگ مبل را انتخاب کنیم؟
در پاسخ باید بگوییم که انتخاب مبل راحتی با رنگ کرم بهترین رنگ مبل است. در واقع این ترکیب بسیار لایت بوده و فضای دلبازی را در اتاق‌پذیرایی برای شما ایجاد می‌کند.

ترکیب مبل کلاسیک با رنگ کرمی یک محصول فوق العاده و بهترین رنگ مبل سال ۲۰۲۴ را خلق می‌کند و علاقمندان بسیاری جذب آن می شود. به طور واضح کمتر کسی می‌تواند این تلفیق را انتخاب نکند و یا بخشی از انتخاب های او نباشد. این رنگ به راحتی با طراحی داخلی منزل هماهنگ می‌‍شود و دارای رنگ‌های مکمل جذابی است.

اگر دقت کرده باشید در طی این سالها این رنگ بسیار زیاد شده است. از آنجایی که امروزه با توجه به زندگی مردم ذهن‌ها خسته است و نیاز به رعایت تعادل رنگی در منزل دارید. این رنگ با ویژگی‌های خود تمامی آن حس‌های آرامش و لطافت را برای‌شما برقرار می‌کند.

سبز، زیبا‌ترین رنگ در این دو‌ سال

اگر بخواهیم نماد زندگی و طراوت را در یک جمله خلاصه کنیم، رنگ سبز به طور کامل آن را نشان می‌دهد. در این دو سال در همه‌ی عرصه ها به ویژه دکوراسیون و صنعت مبلمان شاهد این ترکیب‌های فوق العاده هستیم. در واقع ترکیب رنگ طوسی با سبز محشر است یا ترکیب رنگ سبز با کرم. همه‌ی این ترکیب‌ها به رنگ‌های مکمل سبز مرتبط می شود و سبب یک چیدمان فوق‌العاده در منزل شما می‌شود.

در واقع علت خاص‌شدن این مکمل‌ها با یکدیگر خنثی‌بودن رنگ طوسی و کرم است و باعث می شود که رنگ سبز به خوبی خود را در منزل نشان بدهد.
اگر بخواهید دکوراسیون شیکی را ایجاد کنید، استفاده از رنگ سبز یشمی بهترین تناژ رنگی است و ترکیب آن با رنگ طلایی. برای مثال مبلمان با طراحی مدرن و پایه های فلزی طلایی و رنگ پارچه سبز به صورت عملی این جذابیت را نمایان می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد اما از نظر روانشناسی آرامش دهنده‌ترین رنگ در طیف رنگ سبز است. این رنگ حس آرامش و خوش بینی را در کل اتاق پذیرایی شما القا می‌کند. این رنگ مبل سال ۱۴۰۳ در هر دو سبک یعنی مدل‌های مینیمال و هم در سبک‌های کلاسیک مشاهده می‌شود و هر کدام به نوعی زیبایی خاص خود را دیزاین منزل ایجاد می‌کند.

قهوه‌ای، رنگ آرامش و ظرافت

رنگ قهوه‌ای دارای تناژ رنگی خنثی است و به تنهایی فضای چیدمان شما را کسل و تیره می‌کند. این رنگ از چند سال پیش تا به الان بوده و از مد هم نرفته است. اکثر مواقع درپارچه های چرمی و یا کاناپه های راحتی این رنگ مورد استقبال قرار گرفته‌است.

بهتر است که این رنگ با دیگر رنگ‌های مکمل ترکیب شود و حس شادابی و گرمای بیشتری را در اتاق پذیرایی به افراد حاضر در آن مکان منتقل کند. از رایج ترین ترکیب ها می توان به این رنگ اشاره کرد و انتخاب آن سبب ایجاد احساس صمیمیت و دلگرمی در اتاق پذیرایی می‌شود.

این رنگ در بیشتر دکوراسیون های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ویژگی های بارز آن قابلیت ست شدن آن در تمامی سبک های مدرن تا کلاسیک است. رنگ قهوه‌ای با تمامی رنگ‌ها ست می شود و همراه با مد پیش نمی‌رود.

آبی، احساس راحتی و آرامش‌بخش

رنگ آبی مانند دریا آرام بخش و الهام بخش است و نمادی از بزرگی و بی نهایت را در هر قسمتی القا می‌کند. در دنیای دکوراسیون این رنگ در تنالیته‌های متنوع مانند فیروزه ای، لاجوردی، آسمانی، سرمه ای و.. است.

از ویژگی‌های آن می توان به تاثیر‌گذاری آن اشاره کرد. در واقع شما با قرار دادن مبل آبی در منزل آن قسمت را به نقطه‌کانونی تبدیل می‌کنید. آبی یک رنگ سرد بوده و تازگی و شادابی را در فضای نشیمن شما القا می‌کند.

بهترین رنگ برای ترکیب با این رنگ پرطرفدار سفید بوده و چیدمان منحصر‌به‌فرد و جذابی را برای شما ایجاد می‌کند. از این رو رنگ های مکمل دیگری هم وجود دارند که با این رنگ هماهنگ می‌شوند.

سفید، احساس طراوت و جذابیت

مبل سفید از آن دسته مدل‌هایی است که با هر رنگی ست می شود و فضای دلبازی را در اتاق پذیرایی ایجاد می‌کند. رنگ سفید خاصیت انعکاسی دارد و میتواند فضای بصری بزرگی را در اختیار شما قرار‌ دهد. این رنگ به گونه‌ای عمل می کند که احساس‌ روشنایی و ساده‌ بودن را به افراد حاضر در آن مکان منتقل می‌کند.

در برخی مواقع به علت روشن‌بودن و تیره شدن آن با نشست و برخاست و یا استفاده های طولانی برای مبلمان پیشنهاد نمی شود. در واقع در بیشتر مواقع افراد رنگ های شیری و یا کرم را پایه بنیادی آن سفید هستند را انتخاب می‌کنند.

شاید با خود فکر کنید که با چه مکمل‌هایی رنگ سفید را ست کنیم؟ در جواب به این سوال باید بگوییم رنگ‌های آبی، زرد، نارنجی و سبز جز رنگ‌های زنده و شادابی هستند و در کنار سفید محیط جذاب‌تری را برای شما ایجاد می‌کند.
در واقع این رنگ نماد صلح و آرامش است و استفاده از این رنگ مبل فضایی بزرگتر از یک محیط عادی را نمایان می کند. این رنگ جز پایه ترین ترکیب‌ها بوده و از معروف‌ترین مکمل‌های آن می توان به مشکی، طوسی و کرم اشاره کرد.

صورتی، رنگ شاد و ایجاد فضای‌ رمانتیک

رنگ صورتی از آن رنگ‌های جذابی است که در بیشتر موارد رنگی دخترانه آن را در نظر می‌گیرند. اما باید بگوییم که اگر شما شیفته رنگ صورتی هستید، این نظرات کاملا بی‌معنی است. در واقع مبل صورتی ترکیب خاصی در دکوراسیون و فضای روحیه بخش و رمانتیکی را برای شما ایجاد می‌کند.

از ویژگی‌های رنگ مبل صورتی می‌توانیم به تطبیق‌پذیری آن اشاره کنیم. شما می‌توانید با هر رنگ دلخواه مانند زرد، آبی، سفید و … آن را ترکیب کنید. این ترکیب برخلاف تصور‌ها زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد و به علاقمندان آن حتما پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی از نظر روانشناسی رنگ صورتی در به کار بردن احساس‌هایی مانند محبت و دوست داشتن استفاده می‌شود. در واقع استفاده از آن در روحیه ما تاثیر‌گذار است و برخلاف دیگر رنگ ها آرامش‌بخش است.

زرد، احساس درخشندگی

رنگ زرد نماد خورشید و نور است و مانند این منابع نوری استفاده از آن احساس درخشندگی و شادابی را القا می‌کند. استفاده از آن در کنار ترکیب‌های دیگر جلوه‌ای بیشتر از حد معمول را القا می‌کند. در واقع رنگ مبل زرد در دکوراسیون فضای مینیمالی را ایجاد و نور اتاق شما را چند برابر می‌کند.

در برخی منابع پیشنهاد شده است که از این رنگ در اتاق ناهارخوری استفاده کنید. زیرا این فضا نیاز به محیط انرژی‌زا و جذاب نیازمند است.

به طور‌ کلی اگر در انتخاب این رنگ مبل تردید دارید، در ابتدا از المان‌های کوچک مانند آباژور و اکسسوری‌ها اقدام کنید. برای مثال می‌توانید رنگ کوسن، صندلی و یا پاف شروع کنید. در واقع با دریافت احساس خوب از این تناژ می‌توانید به گسترده‌سازی آن در دکوراسیون خود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

اگر شما هم در انتخاب بهترین رنگ مبل منزل خود دچار تردید هستید، این مقاله با بیان کردن ویژگی‌های هر رنگ و حس آن در مبل‌های مختلف کمک بیشتری در فرایند خرید می کند. در واقع بهتر است که در ابتدا هدف خود را مشخص و سپس با توجه به آن ویژگی‌ها رنگ مبل دلخواه خود را انتخاب کنید.

منبع:

https://minottilondon.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *