انواع مبل ریلکسی چیست؟ + مزایا و معایب انواع مبل ریلکسی

انواع مبل ریلکسی
مبل ریلکسی یکی از محبوب‌ترین نوع مبلمان در جامعه است که به دلیل طراحی خاص و مزایای فراوانی که دارد، برای خانه‌ها، محیط کار و فضاهای عمومی مناسب است. این نوع مبلمان با استفاده از مواد با کیفیت بالا و در طراحی‌های مختلف در بازار موجود است. در این مقاله، به بررسی انواع مبل ریلکسی، مزایا و کاربردهای آن، قیمت‌های موجود در بازار و نکاتی که باید در خرید آن رعایت کنید، می‌پردازیم.
انواع مبل ریلکسی در سایت مای رست
انواع مبل ریلکسی در سایت مای رست

انواع مبل ریلکسی

مبل ریلکسی، در طراحی‌های مختلف و با استفاده از مواد متنوع در بازار موجود است. در ادامه به بررسی انواع مبل ریلکسی مورد استفاده قرار گرفته در بازار می‌پردازیم:

مبل ریلکسی دستی

این نوع مبل ریلکسی را میتوان برای تمام اعضای خانواده با هر گروه سنی مناسب دانست؛ اما به جهت اینکه برای حالت ریلکس شو آن باید به کمک اهرمی که کنار صندلی ریلکسی تعبیه شده استفاده کنید شاید برای افراد سالخورده یا کسانی که توانایی جسمانی بالایی ندارند خیلی مناسب نباشد.

مزایای مبل ریلکسی دستی:

از مزایای مبل ریلکسی دستی هم میتوان به گردش ۳۶۰ درجه ای آن و مشرف بودن به تمام زوایا اشاره کرد همچنین این مدل علاوه بر ریلکس شو بودن حالت راک نیز دارد و بسیار مناسب ریلکسیشن و استراحت های کوتاه و عمیق است.

قیمت مبل ریلکسی دستی:

با توجه به متریال استفاده شده در انواع مبل ریکسی و همچنین امکانات و آپشن های موجود در مبل ریلکسی دستی قیمت آن میتواند متفاوت باشد.

شما به سلیقه و میزان بودجه خود میتوانید انتخاب نمایید که یکی از امکانات ریلکسی دستی حذف شده و یا امکان جا لیوانی روی دسته آن تعبیه شود.

انواع مبل ریلکسی دستی در سایت مای رست یا قیمت عالی
انواع مبل ریلکسی دستی در سایت مای رست یا قیمت عالی

مبل ریلکسی برقی

مبل ریلکسی برقی از محبوب ترین انواع مبل ریلکسی است. این مدل با کمک دکمه ای به حالت ریلکسی شو تبدیل میشود و پاها را به بالا می آورد و پشتی آن به عقب رانده میشود.

معایب مبل ریلکسی برقی:

تک موتوره بودن و صرفا داشتن حالت ریلکس شو را در مدل مبل ریلکسی برقی میتوان از معایب آن دانست. اتصال به پریز برق و مصرف برقی نیز میتواند دیگر مواردی باشد که شاید جلوی شما را برای خرید مبل ریلکسی برقی بگیرد.

مزایای مبل ریلکسی برقی:

برقی بودن مبل ریلکسی سختی ها و معایب مبل ریلکسی دستی را ندارد و تغییر حالت مبل ریلکسی از حالت نشسته به حالت دراز کش تنها با دکمه ای برقی به راحتی صورت میپذیرد.

انواع مبل ریلکسی برقی در سایت مای رست یا قیمت عالی
انواع مبل ریلکسی برقی در سایت مای رست یا قیمت عالی

مبل ریلکسی سالمندی

در مطالب بالا گفته شد که از مبل ریلکسی تمام افراد خانواده میتوانند استفاده کنند؛ اما مبل ریلکسی سالمندی پیشنهاد ویژه ای تری برای افراد سالخورده خانواده و یا افرادی است که از توانایی جسمانی پایین تری برخوردار هستند و یا اینکه در دوران نقاهت بعد از عمل جراحی قرار گرفته اند.

این مدل مبل ریلکسی این امکان را برای شما فراهم میکند که شما به راحتی از روی صندلی بلند شده و بتوانید بدون کوچک ترین فشاری روی پای خود بیاستید.

همچنین مبل ریلکسی سالمندی ماساژور علاوه بر امکان بلند شدن راحت تر و بالا آوردن پاها و عقب رفتن پشتی از ماساژور ویبره ای هم برخوردار است که بسیار میتواند به دست آوردن عقوای جسمانی در افراد سالخورده و یا بیمار و حتی مفید برای خستگی بعد از یک روز کاری مناسب باشد.

جدیدترین مدل مبل ریلکسی سالمندی در مای رست
جدیدترین مدل مبل ریلکسی سالمندی در مای رست

مزایای استفاده از مبل ریلکسی

استفاده از مبل ریلکسی، بسیاری از مزایایی را برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد. در ادامه به بررسی نمونه‌هایی از مزایای استفاده از مبل ریلکسی می‌پردازیم:

راحتی و آسایش

یکی از مزایای بزرگ استفاده از مبل ریلکسی، راحتی و آسایش است. طراحی خاص آن به شما اجازه می‌دهد تا در طول روز راحت نشسته و در طی شب به عنوان تخت خواب استفاده کنید. همچنین، این نوع مبلمان دارای پشتی بلندی است که به شما امکان می‌دهد برای مدت زمان بیشتری در آن نشسته و به کار خود ادامه دهید.

طراحی جذاب و شیک

مبل ریلکسی، دارای طراحی جذاب و شیکی است که به شما اجازه می‌دهد تا فضای خود را تزئین کنید. این نوع مبلمان، در طراحی‌های مختلف و با استفاده از مواد متنوع در بازار موجود است و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی مبلمانی را انتخاب کنید که به سلیقه شما و محیط شما می‌خورد.

قابل حمل و سهولت در حرکت

مبل ریلکسی، به دلیل وزن سبک و قابل حملی که دارد، به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی آن را در محیط خود حرکت دهید. همچنین، برخی از طراحی‌های آن به شما اجازه می‌دهد تا به سادگی قسمت‌های مختلف آن را جدا کنید و هنگام حمل به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کنید.

قیمت مبل ریلکسی

قیمت مبل ریلکسی، بسته به طراحی، اندازه و مواد مورد استفاده در ساخت آن، متفاوت است. در بازار، می‌توانید مبل ریلکسی‌هایی با قیمت‌های مختلف پیدا کنید. به طور مثال مبل ریلکسی از ۱۵ میلیون شروع میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *