۱۰ مدل از پرطرفدار ترین گیاهان آپارتمانی مناسب با نور کم

گیاهان آپارتمانی مناسب فضاهای کم نور
گیاه مناسب برای آپارتمان کم نور با توجه به معماری اغلب ساختمان های امروزی و نبود منبع نور و روشنایی طبیعی در اتاق ها را باید با دقت زیادی جستجو کرد. زندگی شهری سبب شده انسان ها از طبیعت دور شده باشند و دسترسی آسانی به سرسبزی را نداشته باشند. برای رفع این نیاز شاهد استفاده از گل و گیاه در منازل و دکوراسیون داخلی هستیم. معمولا آپارتمان ها از نور کمی برخوردار بوده، از این رو باید گیاهانی را انتخاب کرد که سایه دوست باشند و یا با نور کم و مصنوعی به خوبی رشد کنند. در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم نوری و سایه دوست و انواع گیاه مناسب تاریکی می پردازیم.
انواع گیاهان طبیعی آپارتمانی
گیاهان آپارتمانی مناسب با نور کم

گیاه مناسب برای آپارتمان کم نور

اگر علاقه مند به نگهداری گل و گیاه هستید اما منزل یا محل کار شما نور کمی دارد، می توانید از گیاهان مقاوم با نور کم استفاده کنید. این گل و گیاهان تنوع بسیار زیادی داشته و متناسب با شرایط آب و هوایی و سلیقه خود در نهایت می توانید آنها را انتخاب کنید. برخی از بهترین انواع گیاهان سایه دوست و مناسب برای تاریکی عبارتند از:

۵ رنگ خانه مدرن که دکوراسیون را خاص و لوکس نشان می‌دهد

۱- زامیفولیا؛ پرطرفدارترین گیاه آپارتمانی مقاوم به کم نوری

اگر به دنبال گیاهی برای محیط کم نور هستید از زامیفولیا غافل نشوید. این گیاه بسیار زیبا دارای تنوع در رنگ برگ ها بوده و به محیط کم نور مقاوم می باشد. اگر چه این گیاه در نور زیاد رشد بسیار خوبی دارد، اما در نور کم نیز می تواند شاداب و سرسبز بماند و رشد مناسبی داشته باشد. اگر رشد بسیار زیاد گیاه برایتان مهم است می توانید از نورهای مصنوعی در اتاق و محیط اطراف گلدان استفاده کنید.
لامپ های گرولایت این امکان را به شما می دهند که نور مناسب گیاهانتان را در محیط فراهم کنید. نکته مهمی که در مورد این گیاه باید بدانید این است که دارای برگ های سمی بوده و بلعیدن آن توسط کودکان یا حیوانات خانگی سبب مسمومیت می شود.

مناسب ترین و گرطرفدار ترین گیاه آپارتمانی
مناسب ترین و گرطرفدار ترین گیاه آپارتمانی زامفونیا

۲- کروتون پرتقالی مناسب محیط با نور کم

کروتون یکی از گیاهان زیبای گرمسیری است که برگ های زرد و نارنجی دارد. این گیاه برای محیط های با نور کم مناسب است و می تواند شاداب و زیبا به زندگی خود ادامه دهد. کروتون پرتقالی با برگ های زرد و نارنجی مناسب افرادیست که علاقه خاصی به پاییز زیبا و هزار رنگ دارند.

جذاب ترین گیاه آپارتمانی
کروتون پرتقالی زیباترین گیاه آپارتمانی

۳- فیکوس لیراتا؛ مقاوم در تاریکی

نور سبب رشد بسیار خوب و عالی گیاهان می شود اما همان طور که گفتیم برخی از گیاهان در نور کم نیز می توانند رشد کمی داشته و کاملا شاداب باشند. از جمله این گیاهان می توان به فیکوس لیراتا اشاره کرد. این گیاه بومی آفریقا در محیط با نور کم یا نور مصنوعی به زندگی خود ادامه داده و زیبایی و جذابیت را به محیط تزریق می کند.

فیکوس لیراتا
فیکوس لیراتا

۴- گازمانیا گیاه مناسب برای آپارتمان کم نور

علاقه مندان به طبیعت می توانند به راحتی گیاهانی را برای محیط کم نور منزل خود در نظر بگیرند و نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند. یکی از گیاهانی که می توان برای آپارتمان کم نور تهیه کرد گازمانیا یا بروملید می باشد. گیاهی زیبا که در نور کم و غیر مستقیم رشد مناسبی را دارد. اگر انتظارتان از گیاهان رشد بسیار بالا در محیط کم نور می باشد باید لامپ های مخصوص گرولایت را تهیه کنید.

گازمانیا

۵- فیلودندرون

فیلودندرون یا گیاه گوش گرگی یکی دیگر از گیاهان مناسب برای آپارتمان های کم نور می باشد. گوش گرگی نه تنها در گلدان، بلکه روی دیوار سبز نیز جلوه فوق العاده زیبایی دارد.

انواع سبک های دکوراسیون و توضیحات هر کدام

۶- شفلرا الگانت

شفلرا الگانت نیز از گیاهانی است که می توانید از آن در فضای کم نور آپارتمان و محل کارتان نگهداری کنید. این گیاه دارای تنوع در رنگ برگ ها بوده و بسیار زیبا است. از گیاه شفلرا به عنوان گیاه مناسب برای سرویس بهداشتی نیز می توان نام برد، زیرا علاوه بر تحمل نور کم، در رطوبت بالا به خوبی رشد می کند.

۷- نخل شامادورا سازگار با محیط کم نور

اگر برای زیبایی منزل و محل کارتان به دنبال گیاهی هستید که بتواند نور کم محیط را تحمل کند، نخل شامادورا یک گزینه ی مناسب است. این گیاه بسیار زیبا با برگ های سرسبز و خاص خود می تواند انرژی طبیعت را به محیط تزریق کند.

۸- سانسوریا، گیاه مناسب برای آپارتمان کم نور

گیاه سانسوریا که دارای تنوع بسیار زیادی از نظر فرم و اندازه برگ ها است، با نور کم و سایه کاملا سازگار است. این گیاه به اندازه ای نسبت به نور کم و عوامل محیطی مقاوم است که به آن گیاه نامیرا می گویند. تمام گونه های سانسوریا بسیار زیبا بوده و می توانند این زیبایی را به محیط منزل یا محل کار شما انتقال دهند.

راهکارهایی برای داشتن دکوراسیون مدرن

۹- برگ عبایی برای منزل کم نور

برگ عبایی یکی دیگر از گیاهان زیبایی است که می تواند در محیط های کم نور رشد مناسبی داشته باشد. از آنجا که برگ های این گیاه زیبا در برابر نور مستقیم دچار سوختگی می شود، بهترین مکان برای رشد آن مکانی به دور از نور مستقیم و کم نور است.

۱۰- ارکیده گیاهی خوشبو برای منازل کم نور

گیاه بعدی که دارای عطری دل انگیز بوده و برای آپارتمان کم نور نیز مناسب می باشد ارکیده است. این گیاه معطر و زیبا گل های بسیار متنوعی از نظر رنگ داشته و فضا را فوق العاده جذاب می کند. افراد می توانند متناسب با سلیقه یا رنگ بندی محیط منزلشان یکی از رنگ های آن را انتخاب کرده و زیبایی پیرامون خود را تضمین شده بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *