راهنما انتخاب مبل سفید و تاثیر آن در دکوراسیون

دکوراسیون با رنگ سفید

از محبوب‌ترین ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی می‌توانیم به مبل سفید اشاره کنیم. این تنالیته انعطاف‌پذیری خوبی داشته و با بیشتر رنگ‌ها، ترکیب زیبایی را در دکوراسیون ایجاد می‌کند. بیشتر افراد به علت کثیف‌شدن زود‌هنگام آن در زمان استفاده، از انتخاب آن صرف‌نظر می‌‌کنند و رنگ‌های تیره را انتخاب می‌کنند. اما انتخاب آن، این واقعیت را گویا می‌کند که تنوع و داشتن فضای دلنشین همراه با رنگ سفید از الزامات ضروری در دیزاین اتاق پذیرایی است. از این رو می‌خواهیم در این وبلاگ به بررسی این رنگ در مبلمان و تاثیر آن در دکوراسیون منزل بپردازیم.

دکوراسیون با رنگ سفید
دکوراسیون با رنگ سفید

رنگ سفید چه ویژگی‌هایی دارد؟

از زمان قدیم و تا به اکنون رنگ سفید در روحیه و روان افراد تاثیر‌‌گذار بوده و این رنگ هم جز آن دسته رنگ‌های محبوب در ادیان‌های مختلف بوده است. رنگ سفید نماد آرامش و پاکی بوده و استفاده از آن احساس آراستگی را در دکوراسیون منزل شما القا می‌کند. این رنگ همانطور که می‌تواند محیطی دلنشینی را ایجاد کند، می تواند بالعکس این موضوع هم باشد. به طور واضح‌تر با استفاده یکدست از رنگ سفید و یا همان سبک مونوکروم فضایی بی روح و غیر صمیمانه را ایجاد می‌کنید. اما با ترکیب با مکمل‌های آن می‌تواند در برجسته سازی منزل خود تاثیر‌گذار باشید و با این رنگ پرفروش فضایی منحصر به فردی را در منزل خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

https://myrest.ir/blog/

تاثیر مبل سفید در دکوراسیون

انتخاب مبل سفید از آن تصمیم‌هایی است که ممکن است که ذهن شما را درگیر کند که چه تاثیری می‌تواند در دکوراسیون منزل شما داشته باشد. با توجه به این نگرانی، به بررسی برخی از مهم‌ترین تاثیرات مبل سفید در منزل می‌پردازیم.

خلوت نشان‌دادن فضای چیدمان

یکی از ویژگی‌های پرطرفدار مبل سفید خلوت نشان دادن فضای چیدمان شما است. اگر در اتاق خود دارای دکوراسیون شلوغی از فرش، تابلو روی دیوار و حتی کوسن‌های شلوغ هستید، راه حل این موضوع قرار دادن یک مبل سفید یا کاناپه سفید است. در واقع مبل سفید با ایجاد تعادل رنگی و ترکیب با دیگر رنگ‌ها احساس شلوغی را در اتاق پذیرایی شما کمتر می‌کند.

بزرگتر نشان دادن اتاق پذیرایی

این فرضیه را در نظر بگیرید که دارای اتاق پذیرایی کوچکی هستید و می خواهید با چیدمانی اصولی این مشکل را در آن حل کنید. در این زمان انتخاب رنگ سفید کمک زیادی به شما می‌کند. این رنگ روشن بوده و خاصیت جالبی در بزرگنمایی فضای دکوراسیون شما دارد. در واقع شما با رعایت این اصل دکوراسیون اتاق پذیرایی خود را بزرگتر نشان می‌دهید و این رنگ احساس مرتب بودن را در چیدمان شما القا می‌کند.

روشن شدن فضای چیدمان

همانطور که مشخص است رنگ سفید یک رنگ روشن بوده و به دنبال آن تمام ویژگی‌های خود را در قالب مبل سفید در دکوراسیون شما القا می‌کند. در واقع اگر از آن دسته افرادی هستید که به محیط‌های روشن و آرامشبخش علاقمند هستید، انتخاب مبل سفید حتما به شما پیشنهاد می‌شود. در واقع مبل سفید تمامی نور های محیط را جذب و تقویت می‌کند و سپس فضای دلپذیری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی رنگ‌های مکمل با مبل سفید

ترکیب مبل سفید با طوسی

در سال‌های اخیر ترکیب مبلمان سفید همراه با رنگ طوسی بسیار مشاهده می‌شود. شما با انتخاب آن فضایی خنثی همراه با آرامش فراوان را ایجاد می‌کنید. این نوع ترکیب رنگ، ما به شما استفاده از طیفی از رنگ خاکستری را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از این دو ترکیب به طور یکدست فضایی سرد و بی روح و همین موضوع چیدمانی کسل و خسته‌کننده را ایجاد می‌کند.
اگر کمی به ترکیب مدل ماتیس دقت کنید، سعی کرده‌ایم این تعادل را در این چیدمان مدرن رعایت کنیم. در واقع همراه با مبل سفید ماتیس، استفاده از کوسن‌های طوسی به جلوه بیشتر آن کمک کرده است.

ترکیب مبل سفید با طلایی

ترکیب مبل سفید همراه با رنگ طلایی در بیشتر سبک‌های مدرن و کلاسیک دیده می‌شود. در سبک‌های مدرن مانند مدل الیزه که در عکس آن مشاهده می‌کنید، رنگ پایه‌های فلزی طلایی بوده و کل ست مبلمان رنگ سفید است. هر دو رنگ ویژگی‌های تضادی داشته و باعث ایجاد یک تعادل رنگی منحصر به فرد در ست مبلمان شده‌ است. رنگ چوب طلایی در سبک‌های کلاسیک بیشتر مشاهده می‌شود و با مبل کلاسیک سفید به اصطلاح فضایی لاکچری را ایجاد می‌کند. فقط یک نکته‌ای که در ترکیب رنگ طلایی مورد اهمیت است، استفاده مناسب از آن است. در واقع تعادل استفاده در رنگ طلایی باعث می‌شود که رنگ سفید به خوبی خود را نشان دهد.

ترکیب مبلمان سفید با سبز

برای اینکه بتوانید فضایی الهام گرفته از طبیعت همراه با سرزندگی و نشاط بیشتری داشته باشید، ترکیب مبلمان سفید همراه با سبز جز جذاب‌ترین ترکیب رنگ‌ها است. در واقع ترکیب این دو فضای خاصی را ایجاد می‌کند و در طی این دو سال جز رنگ‌های محبوب و خاص در دکوراسیون بوده است. این ترکیب در هر دو سبک مدرن و کلاسیک مشاهده می‌شود و با توجه به هر یک از سبک ها ویژگی‌های مختص به خود را دارد. از آنجایی که این رنگ در مبلمان محبوب بوده، ترکیبی از آن را در مدل مبلمان گات مشاهده می‌کنید.

مزایا و معایب انتخاب مبل سفید

انتخاب مبل سفید در دکوراسیون جز آن دسته تصمیم‌هایی است که باید حساسیت بیشتری در آن خرج بدهید. در واقع انتخاب رنگ مبل در روحیه منزل و به دنبال آن روحیه شخصی خودتان تاثیر گذار است. از این رو در ابتدا به بررسی مزایا و به دنبال آن به معایب آن می‌پردازیم.

به روز بودن رنگ دکوراسیون منزل شما

یکی از ویژگی‌هایی پرطرفدار مبل سفید، همیشه مد و ترند‌بودن آن است. این مزیت می‌تواند یکی از دلایل کلیدی در انتخاب مبل سفید باشد. در واقع هر چقدر در صنعت دکوراسیون هم شاهد تحول‌های فراوان باشیم، مبل سفید مانند مبلمان کلاسیک هیچ وقت از مد نمی‌رود. از آنجایی که دارای یک رنگ خنثی بوده می توانید با ترکیب آن، تنوع‌های زیادی در دکوراسیون خود داشته باشید.

انعطاف‌ پذیری بالا در ترکیب با دیگر رنگ‌ها

ست کردن همیشه یکی از معضلاتی است که در بیشتر دکوراسیون‌های منازل مشاهده می‌شود. برخی از رنگ‌ها قابلیت ترکیب با رنگ‌های محدودی را دارند و همین موضوع باعث می‌شود که تنوع رنگی کمی در منزل خود داشته باشید. اما مبل سفید بسیار منحصر به فرد بوده و انعطاف‌پذیری بالایی در ترکیب با دیگر رنگ‌ها دارد. در واقع بیشتر تنالیته‌ها با آن ست می شوند و یکی از ویژگی‌هایی است که بسیار کاربردی است.

معایب انتخاب مبل سفید

یکی از بزرگترین معضلات در انتخاب مبل سفید حساسیت بالای آن نسبت به لکه‌ها است. در واقع ممکن است که چالش‌های روزمره بتواند در زیبایی آن تاثیر بگذارد. البته با انتخاب پارچه‌های مقاوم می‌توانید فرسودگی‌های روزمره را کاهش و با داشتن برنامه‌های منظم تمیز‌کاری آن این معضل را خیلی کم در اتاق پذیرایی خود داشته باشید. مبل سفید بسیار روشن بوده و برای نشان دادن زیبایی خود نیاز به نگهداری‌های مرتب دارد. در واقع این موضوع ممکن است برای افرادی که کودکان خردسال و یا حیوان خانگی دارند، کمی چالش ساز باشد. از این رو این دلایل ممکن است که کمی در خرید مبل شما تاثیر گذار باشد.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم مبل سفید فضای منحصر به فردی را در اتاق پذیرایی شما ایجاد می‌کند. این رنگ به راحتی با دیگر رنگ‌ها ست می شود و دست شما را در انتخاب و ترکیب با رنگ های دیگر بسیار باز می‌گذارد. از این رو این تنالیته هم مانند دیگر رنگ‌ها هم دارای مزایا و معایبی بوده که شما باید نسبت به منزل و سلیقه شخصی خود آن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *