رفع پارگی پارچه یا چرم در مبلمان ریلکسی !

پیدا کردن پارگی در مبل پارچه‌ای زیبا یا ریلکسی شما می‌تواند آزاردهنده باشد. پارگی روی کاناپه می تواند مبل و اتاق نشیمن شما را خسته به نظر برساند. خوشبختانه، اگر متوجه سایش ناخوشایند روی مبل های خود شدید، نیازی به عجله به فروشگاه مبلمان محلی خود ندارید. اکثر پارگی های پارچه را می توان در خانه بدون کمک حرفه ای ترمیم کرد و کاناپه مورد علاقه شما را به شکوه سابق خود بازگرداند.

 

دستورالعمل ها

۱. گرد و غبار را پاک کنید. تکه های خاک یا زباله را از منبع پارگی جمع کنید. رشته های الیاف بیرون زده را با قیچی خیاطی ببرید. نخ را نبرید، زیرا این کار می تواند پارگی را گشاد کند و مشکل مهم تری نسبت به آنچه که با آن شروع کرده اید، برای شما ایجاد کند.

 

۲. یک قرقره از نخ را انتخاب کنید که با رنگ پارچه روی مبل شما مطابقت داشته باشد. هر چه بیشتر بتوانید به رنگ برسید. تعمیر شما کمتر دیده می شود. یک عکس رنگی از کاناپه بگیرید و از آن برای کمک به پیدا کردن یک نخ مناسب در فروشگاه صنایع دستی یا پارچه استفاده کنید. همچنین می توانید یک تکه پارچه کوچک را از زیر کاناپه ببرید تا آن را به فروشگاه بیاورید.

 

۳. ۱۰ تا ۱۲ اینچ رشته را اندازه بگیرید. بسته به اندازه ریپ ممکن است به نخ بیشتری نیاز داشته باشید. با این حال، استفاده از نخ بیشتر، خطر گره خوردن محل کار را افزایش می دهد. طول رشته را با قیچی ببرید.

 

۴. نخ را از یک سوزن خیاطی دایره ای عبور دهید. انتهای رشته را بچسبانید تا یک نخ دوتایی ایجاد شود که باعث می شود تعمیر قوی تر شود.

 

۵. سوزن دوخت را از سمت چپ پارگی در پایه دهانه سوراخ کنید. سوزن باید از قسمت پایین به لایه بالایی پارچه عبور کند. این باعث می شود که گره های خیاطی در زیر سطح پنهان شوند.

 

۶. سوزن را از سمت راست پارگی بکشید. سوزن را از قسمت پایینی ناحیه سمت راست پارگی سوراخ کرده و فشار دهید تا از پارچه بالای سطح بیرون بیاید.

 

۷. الگوی دوخت را از چپ به راست ادامه دهید، دقت کنید که سوزن همیشه از قسمت زیرین از روی سطح رد شود. بخیه های خود را تا حد امکان محکم و پایین نگه دارید.

 

۸. زمانی که پارگی را از پایین به بالا مهر و موم کردید، آخرین بخیه را ثابت کنید. هنگامی که نقطه پایانی را از بین می برید، مجموعه ای از ۳ تا ۴ اینچ را ترک کنید.

 

۹. نخ اضافی را با استفاده از قیچی خیاطی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *