مبل ریلکسی سالمندی نتیجه عالی ادغام مهندسی و پزشکی است.

صندلی Lift and Rise چیست؟

مبل ریلکسی سالمندی یک وسیله مبلمان است که با نیازهای کاربر تنظیم می شود. مخصوصاً افراد مسن از این واقعیت لذت می برند که موتور آرامی که در داخل قرار گرفته است، صندلی را هنگام نشستن بلند می کند و سپس به آرامی موقعیت قبلی خود را از سر می گیرد. برعکس، می تواند بلند شود و به سمت جلو خم شود تا ایستادن راحت تر شود.

برخی از مدل ها به عنوان یک تکیه گاه عمل می کنند و علاوه بر موارد فوق، یک بلند کردن پا راحت نیز ارائه می دهند. یک مبل ریلکسی خوب با یک موتور قوی و بی صدا محکم و بادوام است.

یک محصول با کیفیت خوب به همراه یک کنترل از راه دور ارائه می شود که به کاربر امکان می دهد از استقلال بیشتری برخوردار شود. بنابراین بسیاری از ما نشستن یا ایستادن بدون کمک را امری بدیهی می دانیم، اما در مورد افراد ناتوان اینطور نیست.

چگونه یک مبل ریلکسی سالمندی می تواند برای شما مفید باشد؟

متأسفانه، فعالیت های روزمره مانند ایستادن از روی صندلی می تواند با افزایش سن به یک چالش واقعی تبدیل شود.

با این حال، این فقط افراد مسن نیستند که از تطبیق پذیری مبل ریلکسی سالمندی بهره می برند. افرادی که تحت عمل جراحی یا بیماری طولانی مدت قرار گرفته اند، ممکن است از ضعف عضلات یا سایر بیماری های دردناک رنج ببرند، ممکن است در حین بهبودی نیاز به کمک داشته باشند. معلولان نیز مزایای بی نظیر این صندلی ها را تجربه می کنند.

این صندلی‌های هوشمند با موقعیت‌های نشستن و تکیه‌گاه بسیار خاص ساخته شده‌اند که همراه با چندین کمک بهداشتی است.

گردش خون بهبود یافته

با بالا رفتن سن، بدن ما به خوبی قبل از خود مقابله نمی کند. شاید قلب ما آنقدر قوی نباشد و گردش خون ما دچار مشکل می شود و در نتیجه قوزک، پاها و پاها متورم می شوند. علاوه بر این، کسانی که ناراحتی قلبی دارند می توانند سطحی از راحتی را در مبل ریلکسی پیدا کنند.

با بالا بردن پاها به سمت بالای باسن، قلب شما تحت فشار کمتری قرار می گیرد که گردش خون و تنفس را آسان تر می کند. تورم یا تجمع مایع در پاها و مچ پا نیز در این وضعیت بهتر مدیریت می شود و در عین حال از پاها و مفاصل شما به درستی حمایت می شود.

کاهش درد مفاصل

در مورد مفاصل، اگر از مشکلات کمر، پوکی استخوان یا آرتریت رنج می برید، ممکن است هنگام حرکت به حالت نشسته، در هنگام فشار دادن به باسن، ستون فقرات یا زانوهای خود دچار درد شوید.

صندلی بالابر و برخاسته، وقتی بلند می شود تا هنگام نشستن از شما حمایت کند و فشار روی مفاصل و ماهیچه های شما را کاهش دهد، تسکین خوبی را ارائه می دهد. هنگامی که می خواهید بایستید، صندلی بدن شما را به سمت بالا فشار می دهد تا باسن را روی زانوهایتان قرار دهد تا زمانی که تقریباً در وضعیت ایستاده قرار بگیرید.

این به افرادی که دارای مشکلات شانه یا گردن هستند نیز سود می‌رساند، زیرا مجبور نیستند کشیده شدن یا دستکاری توسط یک مراقب را تحمل کنند که می‌تواند به یک ورزش دردناک تبدیل شود.

آرامش 

مبل ریلکسی مناسب، بدن شما را به طور یکنواخت نگه می دارد و شما را به درستی برای حداکثر راحتی، به ویژه برای کسانی که از درد کمر یا گردن رنج می برند، قرار می دهد. هنگامی که در حالت درازکش قرار دارید، عضلات و مفاصل نیازی به انجام کاری ندارند که باعث آرامش کامل می شود.

کسانی که برای مدت طولانی روی ویلچر می نشینند، ناراحتی ناشی از موقعیت محدود نشستن را درک خواهند کرد. موقعیت‌های جایگزین نشستن و درازکشی که توسط مبل ریلکسی سالمندی ارائه می‌شود، آرامش بخش و گزینه بسیار راحت‌تری است. آنها همچنین احتمال ایجاد زخم های فشاری را به دلیل ماندن در یک موقعیت ثابت برای مدت زمان طولانی کاهش می دهند.

اگرچه، این وسایل آنقدر راحت هستند که ممکن است در نهایت برای صندلی مورد علاقه خود با خانواده خود مبارزه کنید!

مزایای استفاده از مبل ریلکسی سالمندی
قیمت مبل ریلکسی سالمندی با کیفیت

پشتیبانی بهتر

مزایای بیشتر را می توان در نحوه طراحی این صندلی های هوشمند برای حمایت از بدن شما در تمام مکان های مناسب یافت. حمایت صحیح کمر، گردن و پشت از مزایای داخلی است که وضعیت بهتر بدن را تشویق می کند.

Life Mobility درباره این عنصر می‌گوید: «صندلی‌های Lift and Recline برای افرادی که دارای انحنای ستون فقرات هستند مانند  کیفوز  یا  لوردوز ایده‌آل هستند، زیرا پشتیبانی از وضعیت بدنی مؤثری ارائه می‌دهند. برخلاف صندلی‌های معمولی که می‌توانند برای ماهیچه‌ها و مفاصل شما خشن باشند، صندلی‌های لیفت و رکلاین می‌توانند خستگی و تحلیل رفتن مفصل اسکلتی را کاهش دهند و به حفظ تون ماهیچه‌ها کمک کنند.

کاهش خطر آسیب

افرادی که ضعیف هستند یا مفاصل و ماهیچه های دردناکی را تجربه می کنند، برای کمک به آنها بسیار مورد لطف دیگران هستند. اتکا به شخص دیگری در مواقعی می تواند ناامید کننده باشد که برخی را وادار می کند تا برای مراقبت از خود تلاش کنند.

متأسفانه، اغلب هنگام تلاش برای نشستن یا ایستادن مستقل، این امر منجر به آسیب می شود. در این موقعیت ها است که افراد ضعیف شده آسیب پذیرتر هستند و از دست دادن تعادل یا سقوط بسیار آسان است.

یک منبع می‌افزاید: «مطالعات حتی نشان داده‌اند که مبل ریلکسی سالمندی، در عین حال که به حرکت کمک می‌کنند، می‌توانند تون عضلانی را حفظ کنند، زیرا باعث کاهش خستگی مفاصل اسکلتی تحتانی و تحلیل رفتن آنها می‌شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که آنها می توانند  درد را کاهش دهند و راحتی را افزایش دهند .

مهم‌ترین مزیت مبل ریلکسی این است که می‌تواند خطر آسیب را کاهش دهد، زیرا فرد می‌تواند به تنهایی بایستد یا می‌تواند با حمایت به حالت ایستاده منتقل شود.

استفاده از صندلی بالابر و بالابر که با لمس یک دکمه قابل استفاده است، این خطر را به کلی از بین می برد.